Fred Michiels

Fair square
Some Things Refute Beginning Or End (S.T.R.B.O.E.)
The mesolimbic pathway
Welcome to the Anthropocene@EXIT
Welcome to the Anthropocene@EXIT
Welkome to the Anthropocene
Painting The Daily Practice of F.T Marinetti WorkPlace in Antwerp
For the sake of a Salary
We don’t want to go to heaven (Drinking makes the face young)

Het tonen van deze data is nog volop in ontwikkeling.
We werken hard achter de schermen om alles zo logisch en compleet mogelijk te tonen.

'De schilderijen van "conceptueel schilder" Fred Michiels zijn op intuïtie gabaseerde overtuigingen die op zichzelf slechts in beperkte mate te bediscussiëren zijn. Nochtans hebben bepaalde emotionele motieven hun eigen geschiedenis. Door het gebruik van transparante dragers stelt Michiels zijn technisch kunnen ter discussie. En zeker als zijn werken dan nog zogenaamd "willekeurig en zonder vaststaand verhaal" op de muur worden geduimspijkerd. Hun (extra) tactiele kwaliteit is daarmee in één keer verzekerd. En voor Michiels gaan concept en vakmanschap hand in hand.
 Michiels schildert snel en vaak uit het hoofd. Kleine onnauwkeurigheden tonen dan ook de sporen van het ontstaansproces. Niet zelden zijn deze sporen eerder een voor- dan een nadeel. "Een pleidooi voor het vakmanschap".'
(Ghislain Olivier in één van zijn micro-uitgaven 'Les éditions de l'heure')